iceman356 1 Postad 19 Oktober , 2010 Någon som har erfarenhet av kvalite och funktion av en gummibåt Aquasmart 2,4K med plyfa durk från erlandssons brygga. Tacksam för svar. //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 22 Oktober , 2010 Är det ingen av er som har något att berätta om denna gummijolle ? Jag funderar på att köpa en som jag ska dra efter vår Flipper 700 men det är ju inge skoj om den bara håller 2-3 sesonger. //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippern79 0 Postad 7 November , 2010 Mitt första inlägg här på maringuiden Rent spontant skulle jag nog akta mig för att köpa en gummibåt med plyfadurk, de jag har testat har varit wobbliga och durken har snabbt blivit skabbig. Har du hört med dom om dom har någon med aluminiumdurk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 7 November , 2010 Jag har ingen erfarenhet av den men de flesta billigare gummi båtar är helt ok, att det är plywood i durken är helt ok., det är inte styvt som en rib men helt ok. Latte durk däremot är lite löst tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 8 November , 2010 Jag har en sådan gummibåt. Jag har inte så mycket annat att jämföra med, men tycker att den fungerar helt ok. Durken är absolut stadig nog, visst blir den säkert risig efter en massa år men den är inte svår att ersätta. De nya båtarna har en annan utformning på pontonerna än den jag har, kanske är de mer lättplanande än vad min är. Jag har en Merc 9.9 på den (jag vet att det är lite mycket) och trots att motorn går perfekt så orkar den inte upp i plan med 2 vuxna ombord. Med en person så toppar den närmare 20 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivarboatboy 0 Postad 11 April , 2012 Är du galen ? Jag har en sån båt med 4 hästar på och gränsen ligger på 5 hästar. Akterspegeln kommer att knäckas, det är bara en tidsfråga. Däremot är en 6hk helt okej. Man kan inte sätta 9,8( eller om det var 9,9) på en så liten båt. Det har man på 270 båtar. Någon dag kommer nog både akterspegeln och motorn plumsa i vattnet. Jag avråder starkt från 9,8:an. En ny sån kostar 20 000 typ och det skall man väl inte riskera? Hälsningar den båtige Ivar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 April , 2012 Det var ord och inga visor, tappade du motorn förra säsongen Marcus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivarboatboy 0 Postad 15 April , 2012 Jag ska inte säja nåt. Jag köpte en 6 hästars till min igår fast den är trimmad till 8 hästar nu. Har inte provkört än men tippar på 25 knop... Ska inte gasa fullt. Då kanske akterspegeln går... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sascha 0 Postad 12 Augusti , 2012 Hej, Jag köpte precis en sådan gimmibåt, men fick inte med någon instruktionsmanual. Någon som vet vad de ca 30-cm långa profilerna är till för? (de är i genomskärning format som en kil på ena sidan och som en skena på andra sidan) så det blir ungeför här: _____ | \ __| \ |______\ Och så undrar jag om ventilerna fungerar så att luften åker ut när man dra ut luftpumpen, eller om man behöver göra något för att de fungerar som ventiler? Är min första Gummibåt, som ni kanske förstår ;-) /Sascha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser