jarb 78 Postad 19 Oktober , 2010 Finnmaster har knåpat ihop en konkurrent till Yamarin 63BR. Ser riktigt bra ut på bilderna i alla fall. Skulle va kul om de släppte en DC som konkurrerar med Yamarins 64/65DC oxå, nästan lite märkligt att de inte gjort det ännu. http://www.batliv.se/article.asp?newsid=3310 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamikaze 0 Postad 21 Oktober , 2010 Finnmaster 62 verkar ju vara en tvillingsyster (i alla fall tvåäggs) till Yamarin 63. Vad är det egentligen som skiljer dessa märken? Yamarin ska tydligen vara mer exklusiv, men jag gillar U-soffan i 62:an bättre än L-soffan i 63:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 21 Oktober , 2010 Ja det där med Finnmaster o Yamarin verkar snurrigt. Yamarin ägs ju av Konekesko som är en stor finsk diversehandel o man har bl a agenturen för Yamaha i Finland. Bolaget bakom Finnmaster heter Finn-Marin o är vad jag förstått ett familjeföretag. Yamarin har inga fabriker utan tillverkar dem hos lego-tillverkare, en av dem är just Finn-marin. Min egen Yamarin 64 är byggd av just Finn-Marin. Att vara copy-cat på Yamarin är ju således mycket lätt. Finnmaster säljs uteslutande med Yamaha-motorer och Konekesko är försäljare även av Finnmaster. Så egentligen är de väl konkurrenter men banden är ju onekligen starka.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamikaze 0 Postad 21 Oktober , 2010 Tja, det är klart - i bilindustrin finns ju audi-vw-seat-skoda-släkten. Brukar Finnmaster vara billigare än Yamarin? Har fått ett pris på 63 BR hos Yamaha-Center, sugen att kolla upp 62:an... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders 0 Postad 26 Februari , 2011 Hej! Jag tittade och gick ombord på Finnmaster 62 BR på båtmässan i Göteborg. Förarplatsen känns mycket bättre på Yamarin 63 BR. Tidningen Vi båtägare kommer att testa Finnmaster i nästa nummer. Om jag kommer ihåg rätt så har Yamarin 21 graders bottenvinkel medans Finnmaster har 20 grader, tror inte detta skall ha en avgörande betydelse för sjöegenskaperna. Jag är övertygad om att Yamarin har ett bättre andrahandsvärde. MVH/Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser