Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
KolliMong

Tappat nycklarna

Rekommendera Poster

Hej, 

Som rubriken lyder så har mina båtnycklar kommit bort precis lagom innan vinterkonserveringen. Då jag inte ännu fyllt blocket med glykol så behöver jag starta den innan den riktiga kylan kommer.

Vad finns det för alternativ? En idé kunde kanske vara att köra med startkablar direkt på startmotorn? Isf räcker det med att koppla bort tändningslåset innan? Eller finns det någon dödare som man lätt kan koppla bort? Nytt tändningslås är mitt sista alternativ då jag gett mig f-n på att  hitta nyckeln.

Har så här långt tappat ur vattnet från limpor och block, det kanske räcker om man manuellt fyller på glykolblandning genom kylslangarna??

Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för hjälp!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar att trycka igenom glykolen manuellt. Lossa slangen efter termostaten fäst tex slangen från en manuell länspump i slangen och pumpa in glykolen du ser ju när det rinner ut vid drevet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lossade slangen från impellerpumpen och slangen vid avgaskröken. På den första satte jag en tratt och sedan var det bara att hälla glykolblandat vatten i tratten tills vattnet som kom ut ur den andra slangen ändrade färg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...