netsplit 0 Postad 18 Oktober , 2010 Döm om min förvåning när jag lägger i en växel och inte kommer någon vart. Hissar upp motorn och propellern är borta. Bogsering av sjöassistans till hamn. Nu till min fråga. Jag ska iväg och ordna ny propeller, ny mutter osv. Vad mer kan jag tänkas behöva? Kan det ha lossnat något mer förutom propeller, låsmutter med låspinne? Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 18 Oktober , 2010 Hej har oxå tappat en propeller på min styrpulpet ,på den så var det sprinten som gått sönder ,det var en johnsson 35hk så det vart att åka och köpa ny prop mutter och låssprint,man vart inte glad då det hände ,men nu så skrattar man åt det . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 18 Oktober , 2010 Nä det är nog aldrig roligt. Detta är en Mercury 60hk 2005. Behöver jag köpa något mer förutom propeller, låsbult och låssprint? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 18 Oktober , 2010 Det lär du nog få reda på där du köper proppellern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 18 Oktober , 2010 Du har helt säkert oxå blivit av med brickan(orna) bakom propellern och har du otur har även tryckbrickan framför propellern försvunnit. Tyvärr är de prylarna nästan lika dyra som propellern.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 Oktober , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=1&pCode=C0012639&path=MM~~C0012639&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=11413&docName=KVICKSILVER | 2005 | 60 | 55/60 JET 40 (3-cylindrig) 2-STROKE - 1060302DB&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser