Riro 115 Postad 18 Oktober , 2010 Har en MD21B och har fått erbjudande att köpa en MD21A billigt. Tänkte ha den som reservdelsmotor. Vet dock inte om det är stor skillnad på dom eller om de flesta delarna passar på min MD21B också. Är det någon som vet hur krångligt det är att byta limpa? Verkar inte vara så krångligt rent mekaniskt, men brukar det vara fastrostat så bultarna går av eller brukar det gå att lossa utan problem? /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 18 Oktober , 2010 Det är kylningen som skiljer. 21B har en tubvärmeväxlare som är lättare att göra rent. Så alla delar från oljekylaren till och med gaveln på värmeväxlaren skiljer. Dessutom skiljer bränslerören runt motorns framända. 21A kan dessutom finnas i äldre versioner där sjövattenpumpen skiljer. Avgaslimporna är lika på båda även om den lösa gaveln fram skiljer , brukar inte vara fastrostade men kräver en hel del utrymmer åt sidan för att byta då man måste dra ut den lika långt som den är bred om man inte vill kränga ur alla pinnbultar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser