fridlund 0 Postad 16 Oktober , 2010 Hej, plötsligt när jag körde min båt så ökade motorn (md 32) i varv ,och sen sänkte. Så höll det på i ca 20 min. Gick normalt en stund, sen började det igen, motorn gick sämre (ojämnt). La i friläge, dog efter ngn minut. Tjurig att få igång efter detta. Ngn som vet vad som är tokigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 16 Oktober , 2010 Det fenomenet är nog bränsle relaterat, skulle inte förvåna mej om du inte har haft riktig kraft i motorn. MD 32 är väldigt känslig för minsta stop i bränsle tillförsen. Förmodligen har du skit i tanken som också har satt sej i bro-filtret, den kan ha börjat suga lite luft i någon packning eller slangkoppling, brukar vara i kopparbrickorna till banjobultarna. Rotocav pumpen är inte heller den bästa efter några år på nacken. Att den ökade i varv kan bero på att du igentligen kör omkring på bara 5 cylindrar, du märker inte det förens du börjar belasta motorn ordentligt att den inte har riktigt med kraft i sej.Kan även vara någon spridare som inte vill vara med längre. Även matarpumpen kan börjat ge upp Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser