Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Doktorn

Heder åt Erlandsons Brygga!!

Rekommendera Poster

För ett tag sedan frågade jag här om råd angående inköp av en GPS. Råden pekade på Intellimap 642 och klart billigast var Erlandsons. Jag ringde men de skickar inte paket utan säljer bara över disk. Jag bor ca 36 mil från Stockholm, men har min son och hans familj boende där. Ett tillfälle att hälsa på mitt lilla barnbarn Julia, drygt ett år och naturligtvis den sötaste lilla flickan som finns! Ja, jag har blivit som alla far/mor föräldrar, vilket jag aldrig trodde :-) Köpte således en GPS med sjökort, samt ett par ankare hos Erlandsons för en månad sedan och allt var frid och fröjd...... till jag blev erbjuden min 'drömbåt' sedan 30 år!

En familj har ägt den sedan ny 1980 och den är fortfarande i nyskick! Min gode vän, Håkan Bengtsson, som bygger kanske Sveriges finaste segelbåt, Swedestar 370, http://www.swedestar.se/    , kom med ett ' offer you can't refuse' på en inbytt Amigo 40 och jag slog till. Ett visst kliv från min Maxi 68...Allt finns på denna vackra båt, jag skall återkomma med bilder, vindmätare, logg, lod, ny Garmin VHF, 4 år gammal Garmin GPSMAP 3005C samt ffa ett år nytt Syversen segelställ, med stora rullgenuan! Så plötsligt hade jag en ny GPS över. Ringde till Erlandsons och frågade om de ville köpa tillbaka till reducerat pris. Absolut inte, fick jag till svar, du skall självklart ha dina pengar tillbaka !! Idag har hustrun, som någon anledning farit till Stockholm, varit på Erlandsons i Solna och altt löstes smidigt och elegant!

Erlandsons, som jag sett nämnas tidigare här i positiva ordalag, kommer att i mig ha en fortsatt trogen kund!

Tack!

Doktorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gillar också firman!  De tar t ex emot gamla nödraketer när man köper nya utan diskussion.

Fast allting går lättare med lite artighet. Det låter som du i lugn ton ringde upp och frågade om läget. Betydligt lättare att vara tillmötesgående till sådana. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man vet att man är berusad när man känner sig sofistikerad, men inte kan uttala det

Den var ny :-)

Numera har jag faktiskt vuxit ifrån alkohol, jag tror alla har sin beskärda del att konsumera  med sig från start , jag vet att jag har tagit ut min del med råge redan  :-)

Vi brukar annars säga till den som är berusad: Säg Nationalencyklopedin , det brukar ligga runt 0,7 promille ;-)

Gläder mig att du har samma erfarenhet av Erlandsons!

Jag tog för ett tag sedan två abbonemang på 3, på ett av dessa tog jag ut en Nokia, en Apple liknande historia. 15 dagar senare dog telefonen. Jag ringde 3 och bad dem skicka en telefon och en förpackning så jag kunde återsända den 'döda' telefonen, men NEJ!! 14 dagar var deras gräns.

Trots två nya abbonemang, varav ett låst på 24 månader, var jag alltså tvungen att sända den via ett reparationsföretag, Anovo, som dessutom under sin logga har mage att skriva, 'keep your digital world smiling'! Telefonen hade fabrikationsfel och jag fick en ny, men det tog en månad...3 kommer att förlora 2 abonnemang, samt ytterligare två då jag mötte en vän med liknande erfarenheter. Hoppas nu att andra läser detta, denna metoden tycks vara enda möjligheten att komma åt denna typ av företag, då ingen ansvarig vill svara i andra ändan av linjen.

Fortsatt trevlig helg önskar jag dig

Doktorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja tyvärr känner jag igen det där med mobiltelefon service och anovo, dessvärre känner jag till flera som har fått tillbaka trasiga telefoner eller telefoner i sämre skick än den inlämnade efter månadsvis väntan.

Man har bara omkring en vecka på sig att hävda DOA (i alla fall SonyEricsson)och få en ny telefon, om det då har gått kanske 9 dagar innan man upptäcker felet skickas den till anovo och du kan i värsta fall få tillbaka en gammal lagad utbytes telefon med nytt skal som är sämre än den nya du lämnade in. Det kan väl vara okej om telefonen redan är gammal men inte på en 14 dagar gammal telefon. Borde åtminstone vara garanti på ny utbytestelefon första 6 månaderna och helst ett år anser jag. Detta oskick är ju även vanligt i databranchen på skärmar mm.

Tyvärr har folk fått tillbaka telefoner med glipor i skal och repade displayer även om det går bra för det mesta.

Läs vad folk tycker om anovo på mobilteleforum så får ni se.

Senast ändrad av segelskorv | 17 oktober 2010 | 00:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också bra erfarenhet av Erlandssons, tex så har Alf som jobbar i Solna varit väldigt hjälpsam vid nybörjarfrågor ang ommålning och lackering!

Enda gången som jag kanske blivit lite grinig på dom var när jag påtalade den bristande kvaliten på deras toaletter (Matromarine), sockeln är alldeles klen i plasten! Men hoppas dom iaf lyssnade o tog åt sig när jag köpte en ny sockel för andra säsongen i rad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bara haft positiva tankar om erlandssons också faktiskt. dock bara vart där en gång. 

Letade efter en zinkanod till min bogpropeller i halva sthlm men hittade ingen någonstans. kom till erlandssons och frågade, fick svaret att vi har tyvärr ingen hemma men kom in imorgon så ska jag ha löst en till dig =) sagt och gjort så var det löst dagen efter =) sen upplevde jag dom som väldigt billiga! vet inte om det är skillnad på västkusten eller ostkusten men erlandssons är nog billigare än varenda butik på västkusten =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Amiral Gedda om att Erlandsons är billigare än här på västra delen av Sverige, förmodligen än de flesta konkurrenterna i Stockholm också. De deltager ju inte med bidrag till Pricerunner, Prisjakt och vad de nu heter. Svaret var entydigt från Erlandsons på den frågan, att det var bättre att sälja billigt över disk, än att betala dessa s.k. prisundersökande företag för att få vara med i deras tablåer. Priset var ju orsaken till att jag köpte från dem. Även de två ankare, ett Deltaankare och en lunchplätt, var billigare än jag sett på andra ställen. Jag kommer att återvända till dem, inte bara pga pris utan ändå mer pga bemötande, dessutom ger det mig en anledning att hälsa på min sons dotter, lilla Julia!

Doktorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...