2HOT4U 3 Postad 15 Oktober , 2010 vissa större Suzuki motorer har flexibel kabel rör som den på bilden men min Suzuki DF140 saknar det är det nåt man kan köpa? större bildhttp://s4.postimage.org/1ILIvS-028c52a9.jpg Senast ändrad av 2HOT4U | 16 oktober 2010 | 01:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 16 Oktober , 2010 Finns som dyrt originaltillbehör. Jag köpte min slang på Jula till en bråkdel av priset, har haft den i 4 år nu och är som ny fortfarande. 50 mm slang som är till spånsug. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 16 Oktober , 2010 men hur fäster man den på båten o motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 16 Oktober , 2010 På motorn passade den perfekt över den gummibussning som kablaget går igenom, trädde bara på slangen och drog åt med ett kraftigt buntband. I båten skar jag upp en gummibälg till lämplig dimension drog igenom slangen och även här på med ett buntband över bälgen så det blir tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 16 Oktober , 2010 på min är det helt platt gummibussning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 18 Oktober , 2010 Dyrt originaltillbehör men dyrare hemmebygge ringde SeaSea slangen kostar 211:-/m och nu när jag kolla på din slang kostar den 299:- för 5m men frågan är om man behöver 5m räcker nog med 1m hitta slangar på nätet som kostar ca.65:-/m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 18 Oktober , 2010 Sea sea har väl knappast suzuki originalslangar? Hittade du slang för 65 kr/m som är lämplig med rätt diameter så är det väl bara att köpa på nätet då. Senast ändrad av df90 | 18 oktober 2010 | 17:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 27 Oktober , 2010 hitta en perfekt slang men kom på att det sticker ut slangar till hydralstyrningen oxå tycker inte att det skulle vara lika snyggt då så jag skippar det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser