makke 0 Postad 15 Oktober , 2010 Hej jag skulle behöva lite hjälp med nytt motorköp,jag ska köpa en 4-takts motor till lillbåten den är 4.60 lång,jag ska köpa en motor med max 6 hk,så till problemet alla motorer i denna storlek är encylindriga hur e de med vibrationer ? Jag har varit hos flera handlare o frågat om man kan få testa men de e inte så pigga på o montera upp en motor i tunna för test,så jag skulle vilja ha hjälp med info och era åsikter om dessa snurror ang vibrationer,tacksam för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 15 Oktober , 2010 1 cyl vibrerar mer än 2 cyl. Är du orolig för det så köp en 2 cyl. Man kan ju alltid köra med reducerad fart om den blir för snabb. Då minskar vibrationer och oljud väsentligt. Jag köpte för ett antal år sen en 4Hkr Johnson 2 cyl 2 taktare just för att den vibrerade mycket mindre än1 cyl 2 taktare som jag haft flera av tidigare och även har en 2 Hkr kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser