mabr1 0 Postad 13 Oktober , 2010 Yamaha 115hk v4. 1996. Startar ej. Det började med att detta hände någon gång. Men på senare tid allt oftare. Framför allt när den stått oanvänd en längre period. Nu startar den inte alls. Trodde först det var statorn. Den har jag nu kollat och mätat upp och den är ok. Skall skaffa mig en gnistprovare för att kontrollera om jag har jordfel efter som jag inte har gnista. Finns det någon med tips var jag skall söka felet. Jag vet att CDi-boxen kan vara orsaken. Men önskar ett billigare fel. Skriv gärna om era erfarenheter och tips. Senast ändrad av mabr1 | 13 oktober 2010 | 22:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 15 Oktober , 2010 Ja, du lär väl börja med att kolla att du har gnista på alla stiften Har du det så är det inte stator eller box. Har du det inte, så börja med att kolla tandkablar och tändspolar. Får den bränsle? En motor som inte startar kan bero på många olika saker, bara att börja beta av felorsaker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabr1 0 Postad 15 Oktober , 2010 TacK för ditt svar.I morgon börjar jag felsöka.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser