Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Flayban

Galna "dysken"

Rekommendera Poster

Kolla den här filmen, helt galet test av Bavaria 40.

Undrar vad dom brunklädda direktörena i Giebelstadt tycker. :)

//Jonas

bavaria40.dinstudio.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man bortser från att personen talade tyska blandat med svenska tyckte jag det var ett bra test, han visade på enklaste sätt hur båten är att segla och dess egenskaper.

Som han säger i filmen, man får mycket båt för pengarna. Det stämmer bra och jag skulle gissa på att man får en Bavaria 40 för drygt två miljoner, vilket jag inte tycker är överdrivet dyrt för en 40-fotsbåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den aktuella modellen är väl ny sedan i år tror jag, äldre bav40 har inte samma design (Farr/BMW)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ja säger så här, med dom rabatter som lämnades för leverans i Dec så gav vi inte över 1,4.

se vår beställning spec. http://bavaria40.dinstudio.se/empty_6.html

Men då tillkommer lite lull-lull på ca 100 till som jag monterar själv.

Bavaria lämna kraftiga rabatter för leverans i Nov-Jan, för att inte få någon större produktionsnedgång.

Därför fanns det ingen tanke på att köpa en begagnad.

//Jonas

bavaria40.dinstudio.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, har själv efter mycket velande slagit till på en B32. Kollade på blocket innan. Fanns en 32'a (nya modellen) till salu och den kostade lika mycket som en ny med samma utrustning!! så det var inget svårt val.

Beställde också under hösten för att få rabatten.

För ca 2500 kr får man vinterförvara båten på varvet i tyskland för att levereras i april till bavaria i sverige.

Det som känns lite oroligt är att betalningen för båten måste göras när den är klar från varvet d.v.s mitten på december. Har kollat med bavaria och det man får från dem som ägarbevis är en kvitterad faktura på bellopet. Vad tycker ni på MG? Räcker det eller ska man kräva nåt mer typ ägarbevis eller liknande. Är ju inte kul om bavaria skulle konka och båten försvinner i tyskland innan man en har sett den surprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som känns lite oroligt är att betalningen för båten måste göras när den är klar från varvet d.v.s mitten på december. Har kollat med bavaria och det man får från dem som ägarbevis är en kvitterad faktura på bellopet. Vad tycker ni på MG? Räcker det eller ska man kräva nåt mer typ ägarbevis eller liknande. Är ju inte kul om bavaria skulle konka och båten försvinner i tyskland innan man en har sett den

Kolla gärna med konsumentsmyndigheten, KonsumenteEuropa eller så. Vad jag tänker och har gjort i såna fall är:

- Med kvitto (full betalt) och båtens detaljdata (skrov nr,motor nr )  kan du registrera båten under ditt namn, ta försäkrinng etc.

- För att vara helt säker kan du också resa till Tyskland och klistra namskylt e.d. till båten och masten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...