magdan 0 Postad 13 Oktober , 2010 Hej! Jag har en Volvo Penta 2001 med ett 120S drev och igår när jag skulle byta olja på motorn så fick jag ej ner slangen till oljebytarpumpen i oljestickans rör. Jag provade att sticka ner den i oljepåfyllningshålet, men där var det för trångt överallt. jag försökte lite var stans och på något ställe så fastnade den lätt och jag fick dra med LITE kraft för att få ut den, men inget våld utan den satt bara lite fast. Efter det så går inte motorn runt. När jag försöker starta så går den ett halvt varv, ibland ett varv sedan så tvärnitar den. - Kan jag ha kommit åt något nere i påfyllningen som hamnat fel så den inte går runt? - Kan jag stukat till reglagen fram/back? - Går det att starta motorn med växel i normalt? Tacksam för alla idéer! /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi_h 18 Postad 14 Oktober , 2010 Sprängskizzerna här: http://www.marinepartseurope.com/fi/volvo-penta-rajaytyskuva-7726000-21-11591.aspx Ta gärna med någon som känner till motoren,förrän du provar vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 26 Oktober , 2010 Batteri? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 26 Oktober , 2010 Den osäkres grundproblem. Man gör en sak och så funkar inte något annat och så kopplar man ihop det..... Det bör inte finnas ett samband mellan att föra ned en slang i motorn och att den inte skulle gå runt. Prova att snurra den ett varv på svänghjulet om det går eller prova startkablar. Batterifel är hett nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser