Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
DanneF

ockelbo c20 vs dc21

Rekommendera Poster

har tittat på båt sedan i sommras , står nu mellan 2båtar

c20 med ny renov aq170 ,280drev. ny hydr styrning,ny limpa,ny sötv kyln,ny gen

kapell lite taskigt lika så dynor, ägaren har lagt mycket pengar på det maskinella.

45tusen med kärra

dc21 76 med aq130 280drev renoverat drev 2år serv på varv. kapell bra ca 5år

båt helt omlack på firma 6år

55tusen

vilken att föredra vilken har man smidigt igen pengarna på om man ej skulle trivas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

DC21 an är mer poppis men den ska ha större motor AQ130 är i svagaste laget för den båten maskinen får jobba väldigt hårt om du nu inte tänker glida runt i 5knop. Många DC21or har V8.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Danne... är detta samma båtar du tog upp för ca 3-4 veckor sedan och fick massor med svar?

Är det samma så är det väl ganska utrett redan? Och då får du nog be lite snällt och med specifika frågor om du ska få mera svar? Men okej... här är lite vad jag tycker dårå:

En DC 21 är ganska populära. De brukar gå för mer än 55´ så ser jag en sådan annons så blir jag direkt misstänksam... skulle inte ens åka dit och titta. Garanterat fel på den alltså? Men visst, om du ser att den är i bra skick så får du garanterat igen pengarna, du förlorar max 10%. Köp den! Direkt.

En C20 är en udda båt. Och den kan ibland gå för rimliga pengar. Nu verkar ju förra ägaren ha lagt en hel del krut på den. Så den skulle jag absolut inte köpa, speciellt om det följer med en kärra eller vad det är... en sådan kostar lätt 5´ till. Och så ska du köpa kapell och så...oj oj oj !
Nej den ska du absolut inte överväga, det verkar vara alldeles för bra pris på den. Så det så.

En grej bara. Om du inte köper den däringa C20:an kan du väl skicka PM till mig med säljarens telefon så åker jag och kollar om den verkligen är så fin ehhh   menar dålig alltså som du säger... bara för att du är du alltså. Inte för att jag är det minsta intresserad av en udda båt till rimligt pris. Nix nix....    cool

Lycka till och berätta vad det blev sedan, många är nog intresserade av sådana här båtar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

AQ 170 är volvos raka sexa som satt i bilen 164, det är ingen speciellt bra motor. den har låg effekt i förhållande till vikten och topplocket slår sig lätt av olikheter i motortempen.

En DC21:a med för liten motor är inte heller någon dröm, den är konstruerad för höga farter, 30 knop och uppåt, med sitt dubbla v skrov (egentligen ett trippel v). Ska ha 200 hk eller mer tycker jag, jag hade 250 hk.

En DC 21:a är annars mitt första val, det är en toppenbåt, jag har erfarenhet från två stycken.

Jag skulle inte rekomendera någon utan att ha sett på dom, det verkar vara bra priser men det finns en anledning till att dom inte är sålda redan för ett helt annat pris.

Var uppmärksam och lite kritisk så löser det sig kanske.

Lycka till...

Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok tack.

Någon mer som har en c20 resp dc 21

Vill gärna ha svar från er med erfarenhet från båt typen och inte de som tror de vet.

Är heller inte någon som gillar höga farter eller så, men visst baranen vill åka fort en liten stund.

Hade en Marieholm catalina m22 med aq130 innan toppade ca 25knop satt trimplan på den vägen ca 1500kg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...