Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
millenium

hur vet man om ett garmin g2 kort är vision?

Rekommendera Poster

Jag köpte mig ett nytt sjökort till min garmin 526,  kortet ska vara av g2 vision typen men hur kollar jag detta? Jag har ju nr på kortet men söker jag på det så får jag bara fram vilket område det är och inte om det är vision modellen.

Hade ju kunnat starta gps men nu sitter ju kablarna kvar i båten som står inställd, har ju bara en lös gps nu.

Kan nån hjälpa till? På mitt kort står det HXEU470S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad står det på förpackningen? Det är inte samma omslag, så det borde stå där.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte det privat så det kom i ett vadderat kuvert, så jag har ingen original förpackning. Finns det något annat sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får väl puffa för pc programmet från Garmin som heter HomePort och som bl. a. läser sjökortet. När visionkortet visas på datorn finns även fotografierna med på samma sätt som i plottern. Bara att klicka på en kamera så kommer bilden fram. 

post-10011607-1394236530,0514_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag tror att det är ett Garmin G2-kort Stromstad to Halmstad. Jag har haft både G2 och G2 Vision och jag tror att namnkonventionen är att G2-kort börjar med bokstaven H och G2-vision-kort börjar med V.

Jag googlade lite och hittade ett dokument som styrker tesen: http://www8.garmin.com/bluechartrecall/m/d/bluechart-service-bulletin-SA0924.pdf (som handlar om återkallning av felaktiga kort i fjol).

mvh
./stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag inte har helt fel så är det ett vanligt g2 för annars så hade det som någon annan nämnde tidigare börjat med V i stället för H.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...