Kleist 0 Postad 11 Oktober , 2010 Hej, Jag vill ta bort halksyddet på däck. Skyddet är limmat rakt över däckets egna halksydd. Inga problem att dra av halkskyddet men det sitter kvar lim, som en gummibeläggning. Jag är tacksam för tips hur jag kan får bort limet, vilka medel man kan tänkas använda. Värmepistol biter ej. /Kleist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 11 Oktober , 2010 När jag tog bort dekaler på min båt använde jag Jelsol ifrån smartab AB, det va kanon bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Monstermirre 0 Postad 13 Maj , 2014 Hej, Jag vill ta bort halksyddet på däck. Skyddet är limmat rakt över däckets egna halksydd. Inga problem att dra av halkskyddet men det sitter kvar lim, som en gummibeläggning. Jag är tacksam för tips hur jag kan får bort limet, vilka medel man kan tänkas använda. Värmepistol biter ej. /Kleist Hej, Jag har samma problem. Funderar på att ta bort mattan men fundersam hur man ska få bort limmet som lär sitta kvar. Provade du Jelsol som du fick tips om eller gjorde du på annat sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 13 Maj , 2014 Jag har för mig att jag sett positiva kommentarer om Lble off från Biltema. Jag har använt LeFant paint remover med överraskande bra resultat på färg, bör fungera också på lim (men jag har inte prövat). Mackey PS Man kan tro att jag är sponsrad av LeFant, men det är jag inte. Jag har inte heller någon anknytning till företaget annat än att jag blir positivt överraskad av deras produkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser