59DC 0 Postad 10 Oktober , 2010 Hej! Är det någon som har installerat ett extra batteri i en Yamarin 59 dc? Var kan man ställa batteriet nr. 2 (förbrukningsbatteriet) med tanke på bäst viktfördelning, kabellängd m.m? /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 10 Oktober , 2010 På länken nedan beskriver jag min dubbelbatteriinstallation i en Yamarin 64, kanske har du nån nytta av det. Mitt extrabatteri siitter som du ser under förarstolen men det går ju inte i en 59. Har 35 mm2 kabel för att kunna nödstarta med förbrukningsbatteriet. Tyvärr har du inte det fiffiga laddsystemet i din 115 hästare som finns i de större motorerna. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=337085&highlight=dubbelbatteri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
59DC 0 Postad 13 Oktober , 2010 Tack jarb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SorenD 0 Postad 14 Oktober , 2010 Jag har lyckats peta in ett extra batteri i samma utrymme som det urspungliga batteriet sitter i. Det var trångt må jag säga, och det går inte med vilket batteri som helst. Och att sen peta in säkringar och alla andra prylar var än värre men det gick! Inga problem med vikten, bensintanken är ju på andra sidan och sen beror det mer på hur man placerar sig själv i båten. Senast ändrad av SorenD | 19 oktober 2010 | 12:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser