Freakazoid 0 Postad 10 Oktober , 2010 Hej har en Jofa winth 485 med en 55 hästars kort rigg som är ikke fungerande men har en 70 hästars lång rigg som jag kan sätta på. Måste jag då höja akterspeglen eller det är bara att smälla på den långa och tuta och köra? och isf hur skulle köregenskaperna förändras? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 10 Oktober , 2010 Hej, Hade en Finnspeed 435 med en 65hk merc med lång rigg. Båten var gjord för kort rigg. Det man förlorar är så klart lite fart. Jag upplevde att jag fick mera grepp i vattnet när man drog vattenskidor. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 10 Oktober , 2010 Med en så kraftig motor så kan köregenskaperna bli lite konstiga. Båten kan vilja gå från sida till sida när du vill köra rakt fram t.ex... eller kanske gräva ner sig i fören... Men det beror nog på vad du har för skrov... kanske fungerar jättebra. Ända sättet att veta är att prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freakazoid 0 Postad 11 Oktober , 2010 tack för svaren! jag tror jag smäller på den långa om den korta inte kan fixas utan att höja... kanske inte tappar så mycket fart för det är ju ändå 15 hästar extra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser