Tella 0 Postad 10 Oktober , 2010 Hej! Jag såg en annons på blocket,det är ett företag som heter Blue Peter som ligger i Luleå som tillverkar dynor till fabrikspriser(prisexempel maxi 77 11500:- alla dynor.Man ska betala in 40% i förskott det kam man i och för sig förstå. Är det någon som har beställt dynor av dom? Är dom seriösa?Blev du nöjd med dynorna? Jag får en känsla att det känns inte riktigt bra. Tacksam för svar- H/Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
a_wallenius 0 Postad 3 November , 2010 Hej! Jag skulle undvika detta företag. Jag beställde tillsmmans med en vän varsin uppsättning dynor till våra båtar i våras av Blue Peter. Leverans lovades inom 4 v villl jag minnas och 40 % av de 11 500 de skulle kosta betalades in. Leverans skedde i augusti efter att säsongen var slut. Min vän kasserade sina dynor i samband med att han beställde nya vilket resulterade i att han blev blåst på en säsong. Väl i båten passade dynorna som en påseskridskor i öknen, si så där. Företaget utlovade att korrigera detta nu till hösten efter upptag men har nu gjort sig oanträffbara. Så jag skulle råda dig att hitta någon annan även om deras priser är tilltalande. Men som sagt man får vad man betalar för om man nu får något. //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 3 November , 2010 Finns det möjlighet skall man naturligtvis prova det nya skummet innan man klär dynorna med det nya tyget som skall sitta på. Att man sedan inte gör rätt för sig när något har blivit fel är tyvärr en sanning i många fall och den som blir lidande är naturligtvis båtägaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tella 0 Postad 3 November , 2010 Ok Tack för ditt svar! det var väl som jag hade misstankar om,nä det är nog bättre att anlita en lokal firma och lägga på några tusen och slippa en jäkla massa krångel med att paketera och skicka iväg för reklamation,det är ju rätt stora o skrymmande grejor. Hoppas det ordnar sig till slut för dig. h/ Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 4 November , 2010 Thomas! Var bor du? Jag har varit ikontakt med blue peter och fått prisuppg på dynorna till min båt. Dom är verksamma i stockholm. Anledningen till att det står Luleå är för att deras bokföring sker där. (enl han jag pratade med) Personen jag pratade med var mkt trevlig och väldigt serviceinriktad. Eftersom dom finns i stockholm och inte i Luleå kanske man kan få en bättre uppfattning. Dvs träffas osv. Han erbjöd sig tom att hjälpa till med mallningen.. DETTA ÄR INGEN GARANTI bara delar med mig av mina första intryck!! /Stemor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 November , 2010 Kära stemor! Om du läser vad Wallenius skrev så tror jag att du får svar på vad som inte fungerade!! Hur många år har du jobbat på detta blue peter då?? ( asg ) Senast ändrad av bobban | 06 november 2010 | 13:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 6 November , 2010 Om du går till den lokala tygbutiken, så vet de ofta någon/några som syr t ex dynor. Jag köpte tyg på Tyglagret i Fritsla, och i huset bredvid liggger en firma som syr t ex dynor. Säkert är det så på flera håll. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 November , 2010 Helt rätt, Se till bara att få kvitto på jobbet / materialet så det inte blir surt efteråt! Det finns ett företag i Borås trakterna som precis blivit anmäld för att jobba svart. Hur anmälan går vet jag inte än! Vederbörande ligger sådana priser så när skatten är betald finns det inget kvar att leva på. Kvitto och ett bra jobb då kan kunden känna sig nöjd och säker! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 6 November , 2010 Kära Bobban! Som du kanske vet så ser man inte hela diskussionen när man skriver sitt svar. Jag läste sådeles frågan och svarade på den. Min undran till dig, Bobban är: Är det bara dom negativa erfarenheterna som är av vikt? Så om man har något positivt att skriva, så gör man reklam? OM det nu är så du tycker min lilla konspirationsteoretiker, va fyller då ett forum för funktion kopplat till att kolla upp erfarenheter? Då skulle man bara kunna ha svarta listor där enskilda kan hänga ut företag man anser sig blivit lurad av. OM du hade läst mitt inlägg ser du hur jag tydligt skrivit att min åsikt i frågan var kopplat till ett första intryck och att jag inte ännu beställt några dynor. Jag VISSTE när jag satt och skrev mitt första inlägg att någon skulle se en minimal chans att anklaga mig för smygreklam. Därav var jag extra tydlig med att detta enbart va baserat på första intryck. Att du sen känner dig tvungen att insinuera att jag arbetar på blue peter och gör inlägg för att dom ska se bra ut, finner jag löjligt och barnsligt! /Stemor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 November , 2010 Kära stemor!! Jag skrev faktiskt ( asg ) efter inlägget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet inte hur van du är med en dator och att skriva inlägg, men detta måste du väl ha uppfattat i alla fall, eller????? Se livet från the bright side det blir lättare då ( LLLLLLLLLLL ) ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 6 November , 2010 Uppfattade ditt (asg) men har svårt att läsa ironi i min dator. Ditt (asg) kunde lika lätt ha tolkats som en förstärkning av ditt påstående, men nu vet jag att du va ironisk. /stemor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 November , 2010 Jag var INTE ironisk! Jag skojade!! bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 6 November , 2010 Kan själv rekomendera flatmo.se , Har själv köpt nya dynor av den leverantören och de kom o mätte samt hade bra priser, blev supernöjde, Men man måste ligga på så de blir klara i tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mickeoannelie 0 Postad 7 November , 2010 Hej I Stockholm kan jag rekomendera WWW.AVRORA.SE Dom har under sensommaren gjort ett kapell samt soldynor för akterrufftaket på en Storebro med 100% passform,snabbt jobb,ställer upp på tider som snarare passar kunden än dom själva..............oftast kvällstid och helger. Dom har fått fler jobb i vår klubb då andra sett resultatet Priset? Ja dom ligger under Storebro orginalpriser iallafall...........! Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 146 Postad 7 November , 2010 Säger som det redan sagts ovan...Flatmo !! Lämnade likvärdigt offertunderlag till 10 olika företag för att få dynor till vår Flipper 850. Flatmo var billigast och kvaliten är med beröm godkänt. Jag bor i Sthlm och de kom och mallade i båten samt levererade direkt till kajen på våren. De brukar ha stor monter på båtmässan i Sthlm varje år. Mycket trevliga att ha att göra med. Mvh Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 22 September , 2011 kolla dynor tråden som blivit låst så får ni ser mer av bobbans temprament mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 22 September , 2011 Det är ganska komiskt att läsa bobbans fullständigt sanna kommentar ... men jag tror inte du Niklas uteoseglar behöver lyfta fler trådar i ärendet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 22 September , 2011 Hrrrm! Om ni nu har en omsättning på 200´ om året, så gör ni bara dynor till ca 10-15 båtar/ år? Det var visst någon som uppgav detta i den låsta tråden... Eller kör ni oxå sv-rt? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser