Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Danisch

När är det dags att byta båt?

Rekommendera Poster

Tjenare nu är det så att jag plockat upp båten ur sjön och gjort rent den för vintern :). Läste av gångmätaren idag också och den stod på 155h. Är det väldigt mycket för en mercury EFI 60hk 4 takt en 07a. Tänkte om det är något man ska se upp för när motorerna börjar komma upp i timmar. Och ungefär hur många timmar man kan kräma ut ur en motor. Så att man byter i rätt tid så att säga // Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med en Mercury-handlare, men jag gissar att du ska kunna klämma ur en 3000 timmar ur en maskin om du servar den rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Serva den rätt och återkom med dina tankar när du når 1000 h. Är du beredd på att göra ngn reparation så håller jag med 3000 h.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha okej  :) Så mycket då behöver jag ju inte vara orolig för det ännu :). Är ju några timmar kvar då :). Den servas varje vår varje år hos en som har båtservice. Men tänkte på funderar på att börja göra servicen själv nu. Hur gör man det? Vad är det man ska göra och vad är det som ska bytas ut och hur byter man dessa saker // Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ladda ner å läs instruktionsboken till din motor, där står det utförligt vad man skall göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...