tojos 0 Postad 7 Oktober , 2010 Hej! Funderar på att skaffa mig en motorbåt efter ett antal år utan båt och innan dess några segelbåtar. Mina krav är ganska omfattande: - Trailerbar med AB-körkort - Bra i havssjö - Bra till fiske - Bra till bad/sol - möjlighet till övernattning - max 300 000 SEK Har tittat lite och tycker att t.ex att Finnmaster 5700 WA uppfyller mina krav. Någon som några ideer?? /Torbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VareVi 0 Postad 8 Oktober , 2010 Hej Rekommenderar varmt min Askeladden 645 Spider som har allt som du efterfrågar. Bytte bort den enbart för att vi ville ha en större Bo båt med pentry och toalett som vi kunde bo i tre-fyra dagar. Min gamla kära Askeladden står på Nimbus Maxicenter i kungsängen. Kolla deras hemsida! Lycka til Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 8 Oktober , 2010 Trailerbar handlar nog en del om vad du har för bil att dra med, det verkar som att du inte har BE-kort. Jag har en Nimbus 19 som väger 800kg båtmotor o packning,bränsle etc. Till det kommer en trailer på 1500kg i totalvikt (lastar ca.1200kg). Med andra ord så bör du i det här fallet ha en bil som drar 1500kg på vanligt B-kort. Vi hade exakt dom kriterierna som du har när vi letade efter båt o kan väl säga att vi är helt nöjda med vårat båtval. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tojos 0 Postad 8 Oktober , 2010 Jag har en BMW 530. Har inte kollat men tror att jag kan dra 1500 kg!!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser