Langemanen 0 Postad 6 Oktober , 2010 Jag har länge gott och tittat på Fjord Dolphin 775 men har sett det att Amerikanska båtar typ Bayliner 2655 är minst 150000-200000:- billigare vid liknande utrustning och skick. Vad gör Fjorden så mycket bättre och är det någon nackdel med amerikanarna när dom överlag verkar billiga? //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 7 Oktober , 2010 Helt annan kvalite. Bayliner är smäckigare men med bayliner båtar får du å andra sidan helt klart mest båt för pengarna. Sen får du ju modifiera den lite eller hoppas på att förra ägaren redan har gjort en Norden anpassning. Som att täta runt fönster o lister så att det inte regnar in, byta lite ventilationsgaller av samma anledning, bygga om pulpit så att man kommer iland, sätta på lite större knapar mm. Fjorden har redan allt detta från början att skrovet är lite tåligare för tuff sjö. Men sen så betalar du ju också för skicket på motor o drivlina och då spelar det ingen roll vad det är för fabrikat på själva båten. mvh uve Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Langemanen 0 Postad 8 Oktober , 2010 Är Stommen i amerikanska båtar byggd för vårt klimat? Jag tänkte om båten ser ok ut men den är helt rutten under plasten för att den inte tål vårt klimat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 8 Oktober , 2010 Såtillvida båten har gelcoat så är nog stommen mestadels torr... norsk eller amerikansk har ingen betydelse. Skämt åsido, Bayliners har tillverkat sanslöst många båtar och alla ägare har inte underhållit sina båtar. Min är i alla fall snustorr samt med ny drivlina. Känner mig trygg på sjön och befinner mig oftast utomskärs under sommaren. Jag kan ärligt säga att jag förmodligen aldrig kommer att köpa en nordisk båt. P.S mina orginalknapar håller fint... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser