Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Gedda

Nu är det höst och stormen blåser!

Rekommendera Poster

Godkväll mina vänner!

Nu är det som titeln på tråden säger höststormarnas tid kommen. Sitter och tittar ut genom fönstret och träden skakar friskt i vinden. det får mig mer och mer vilja ge mig ut och sitta inne i en varm och mysig båt när stormen piskar.. 

Längtar även till ljusa fina vinterdagar när vattnet ligger platt och man kan mullra igång dieseln och puttra ut och bara njuta av ett helt sagolikt fint naturområde som havet.

Ser det inte helt sagolikt ut?

Senast ändrad av Gedda | 06 oktober 2010 | 20:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

glömde bilden :)

och det funkade nu inte igen.. :(

Senast ändrad av Gedda | 06 oktober 2010 | 20:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var nere till hamnen i måndags och fick förtöja om ett antal båtar som inte riktigt klarade höst vindarna, när jag skulle lämna hamnen i kvällsmörkret såg jag ett svagt ljus från en ketchriggad snipa som ligger i hamnen!! 15m/s 1.5m vågor vid vågbrytaren! har svårt att tänka mig något mysigare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter i båten,visserligen en stor båt 24000 ton, allt skakar o slår, grejor trillar i durken maskinerna låter som dom ena stunden ska övervarva i nästa stund att dom ska stoppa. Sjöberg slår över hela däcket.Just nu ser jag inte riktigt det vackra med stormar. Mille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just lagt mig till ro i en lä-vik. Skönt att komma undan dom 14 m/s som piskar Vänern just nu men ack så mysigt m värmen igång, ölen nyöppnad och stroganoffen puttrandes som nattamat :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fy fan va gött ni har det gubbar! jag ska ha några kvällar framöver i båten med en värmefläkt och tända ljus, återkommer med det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...