JonLag 0 Postad 4 Oktober , 2010 Hej! Har precis köpt en HR465 med en Suzuki DF50. Någon som vet om en Thule (Easyline) 600u funkar till en sån? Jag är ganska säker på att jag får plats med båten och får tillräckligt kultryck, men man vill ju helst kunna öppna bagageluckan på bilen (combi) också. MVH Jonny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StayPuft 0 Postad 4 Oktober , 2010 Hej! Easyline 600U borde nog passa bra till en HR465. Har Själv en Ryds 480DL som ligger på en sådan och det fungerar bra. Men jag har nyligen införskaffat en Tiki BT600 till en annan båt (HR440SC) och den är mycket bättre i och med att den har baklyktorna integrerade i trailern vilket är rätt så bekvämt om man trailar mycket. Ingen lysramp som måste tas bort. Större hjul och riktiga fästöglor är andra fördelar. Men som sagt det beror på hur mycket man använder trailern. Lite trailing samt upptagning: köp Easyline. Mycket trailing: köp Tiki eller någon av de andra lite mer påkostade märkena är mitt råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonLag 0 Postad 5 Oktober , 2010 Ligger båten långt fram? Tänker på bagageluckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StayPuft 0 Postad 6 Oktober , 2010 Vad beträffar Ryds 480DL på EL 600U så går det att öppna backluckan när trailerns står rakt bakom bilen i allafall på min nuvarande bil (Seat Altea XL) som kanske inte har världens största baklucka. Men en HR465 är någon dm kortare är Ryds 480. Dessutom är det möjligt att flytta bakaxeln på EL 600U cirka 15 cm bakåt om man behöver ändra tyngdpunkten. Såg att det var synnerligen bra pris på den här, samma som jag gav för 5 år sedan: http://www.caravania.se/slapvagnar/kampanj.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonLag 0 Postad 6 Oktober , 2010 Tack för svaren! Det kan nog funka då. Ser dock att din Ryds är betydligt lättare (280 kg) än min HR (350 kg). Med motor kommer den att väga 350 110=460 kg, vilket bara ger 20 kg till godo på maxlast 480 kg. Med ankare och batteri mm så kommer man nog upp till maxlast. Bensintanken får åka bil om man ska vara petig. Kör du med axeln i främre läget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StayPuft 0 Postad 7 Oktober , 2010 Jag kör med axeln i främre läget. Prövade att ha den i det bakre läget men då blev den alldeles för baktung. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser