Jonte_J 0 Postad 2 Oktober , 2010 Hej Hittade precis en Johnson 20 hk, med lång rigg som jag funderar på att köpa. Frågan: Hur vet jag om den passar på båten? Hade en Yamaha 55 tidigare, men vet ej om det är kort eller lång rigg, hur vet jag det? Kan jag mäta det? Står det någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 2 Oktober , 2010 Om du mäter aktern på din båt, från motorfästet, till lägsta punkten på kölen, så vet du ju om riggen på 20-hästarn passar till din båt. Bara be honom mäta från motorfästet till kavitationsplattan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 3 Oktober , 2010 Visade sej att båten är kortriggad, men snurran långriggad. Snurran är ca 19cm för djup, Kan det funkar iaf? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 3 Oktober , 2010 Snurran var i väldigt bra skick och gubben skänkte i princip iväg den... nästan som att råna gubbstackarn :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunderklumpen 0 Postad 4 Oktober , 2010 Visst funkar det, men det bromsar en hel del och egenskaperna kan bli konstiga. Men du kanske kan bygga på akterspegeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser