22sport 0 Postad 30 September , 2010 Volvo Pentas större motorer levereras med Power Steering som standard, men vad är det????????? /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 30 September , 2010 Hydraul/servo styrning betyder detta. Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 30 September , 2010 Samma som på en bil. Mycket exakt och lättstyrt med få varv mellan fulla utslag. Vi har det som standard på våran lilla D3 . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 30 September , 2010 Förutom att det blir lätt att styra mm så har det också fördelen att ratten stannar kvar i det läge man släpper den. Man behöver inte hålla i hela tiden för att förhindra att drevet ändrar läge och båten börjar svänga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 30 September , 2010 Word Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FlipperV6 0 Postad 1 Oktober , 2010 När jag installerade min V6:a så var powersteering standard. Pentameken rekommenderade att jag kompletterade med hydraulstyrning för att uppnå vad som beskrivits ovan. Enbart powersteering gör att drevet är lättare att styra, som servostyrning. Har inte prövat det omvända att enbart ha powersteering så jag kan inte avgöra hur stor skillnaden är. Kombinationen är dock grym, lättstyrt och ratten stannar alltid kvar i samma läge. Enligt pentameken skulle den funktionen inte finnas med enbart powersteering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser