Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
steamboatwilly

Båtsäsongen lider mot sitt slut

Rekommendera Poster

3 äckliga usla minusgrader här just nu.. Ganska halt på fördäck, men ligger iaf i hamn o njuter en kall öl... Man behöver liksom inte ha saker o ting i kylskåtpvid den här tiden på året surprise.

Vaknade imorse av att värmaren stannat.. hugafananamma.. Måste nog fixa det snart, annars blir säsongen kort.

Japp, flytoverall med ett ordentligt lager2-underställ, mössa och riktiga gosiga power-stövlar så mår man gött vid rodret. Iaf ner till 10-gradersstrecket på den blåa sidan av termometern. Under det så får man börj aundra om man är dum i huvet på riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ligger mitt i Östergötland och Roxen är inte så lockande att segla i, annars skulle man kunna ligga i lite längre även här. Hamnen fryser dock lätt då den är utgrävd i leran bredvid Stångån och vattnet står still.

Lite nervös just nu då Cumulusen står på land och termometern visar -5 och inte hunnit konservera och värmaren är paj. surprise

Vi lyfte 46 båtar igår. Varvet ligger en bit uppströms från hamnen och vi brukar köra dit båtarna strax innan tiden för våra lyft. Det såg lite komiskt ut när det blev förseningar i lyften och Stångån blev full av väntande båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var precis det jag menade. Därav smilysen.

Det var ca 2 minusgrader där jag var i natt, och där det kom några snöflingor igår - strax norr om Åkersberga.

Hur gick sjöfärden?

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så där.. nu är jag hemma igen efter en underbar dag och kväll på sjön (och 60L bränsle mindre) med några mina vänner.
En kompis och hans fru och sedan hans bror med fru från England.

Vi kom dock inte iväg förrens vid lunchtid och åkte direkt till en ö och grillade.. jättemysigt och rätt varmt i solen. Sen åkte vi och släppte av tjejerna och fortsatte med fiske resten av eftermiddagen och kvällen fram till kl. 23.00 ungefär. Inga problem alls förrens vi kom i land.. då blev det helt plötsligt svinkallt.
Kan tänka mig att vattnet värmer upp lite då det var 9,4 grader, men luften -2.

Hade ju egentligen tänkt ta upp båten i veckan, men efter detta så vet jag inte.. fick helt plötsligt ett olidligt båtsug igen. cool

Senast ändrad av Daniel_B | 17 oktober 2010 | 00:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog årets (förmodligen) sista tur i tisdags.
Det blev en tripp ut på Mjörn (Alingsås) med Mustangen. Dimma som lättade och 1-2 m/s.
Kolla på:

Nu till helgen tar jag upp, DMI har lagt en riktigt kylig prognos framöver

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog upp båten igår (2010-11-17) så är det inte så lång tid kvar till sjösättning. Blir stressigt att få över pressen innan den skall av igen. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...