Gå till innehåll
fredag 25 april 2025
millenium

vart står serienr på mitt bravo3?

Rekommendera Poster

Jag ock tjejen köpte en sea ray 230 OV -98 i somras på JF marin i limhamn, nu när vi tog upp båten så skulle vi komplettera försäkringen med drevnr men vart står dettta nånstans? Skulle även vilja veta hundra vilken utväxling jag har men vart står detta? Jag pratade med säljaren som vi köpte båten av och han sade det skulle stå på sidan på samma ställe som alpha drevet men där står inget alls på den dekalen, jag drog då bort sido dekalen men det va ju inget instannsat under den heller tyvärr.. Vi kollade även runt på nya anoder men när kom modellen som har anod i prop centrum? det saknas ju på den gamla men vilka år är det som gäller då olika firmor säger olika saker..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mm det säger ju även firman vi köpt båten av men det står ju inget instannsat på drevet, varken utväxling lr serienr. Pratade med lidingö marin idag och dom hade tydligen råkat ut för att vissa drev saknar nr instannsat men dom visste inte varför utan trodde det va en miss vid tillverkningen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kontakta JF-Marin. Det är deras skyldighet att lösa detta. Jobbar själv med försäljning av båtar på en stor marina så jag vet att dom skall lösa ditt problem. Kanske förra ägarens försäkringsbrev har uppgifterna? Men det är JF-marin som skall fixa åt dig. Lycka till! Bra båt du köpt, har haft min i 4 år och är skitnöjd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska kolla upp detta med JF, vi är oxå mkt nöjda hitills med båten skulle dock vilja få upp den lite i fart, vi har ju en 5,7EFI med bravo3 drev och den varvar som max 4150 och toppar 38,5knop och enligt det jag kan hitta så är det i underkant, Har mailat till sea ray och våran utväxling och propp storlek stämmer med vad denna båt ska ha. vad har du för motor och vad varvar din?

Mvh Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter lite. Jag har 5,7LX (förgasare) och Alfa 1. 41 knop vid 4.000 rpm. Båt från -97 Men jag har satt på en Lexus 15,1/4 x 19 stål. Större bladarea än rekomenderat men den går absulut bäst med denna propp 14,1/2 x 19 orginal. Sea Ray USA brukar vara duktiga att svara snabbt på mail. Du kan även ladda ner PackingList till din båt därifrån och få fram info. Besök www.searay.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...