Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Gäst muppen

ByggBåtmaterial på konstiga ställen

Rekommendera Poster

Gäst muppen

Har du hittat lämpliga eller billiga båtmaterial på udda ställen? Bygg &inredningsmarknaden kanske inte är så konstigt, men där borde väl finnas en hel del användbart, eller? Andra stormarknader, biltillbehörsaffären eller kanske sybehörsaffären?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mårten

På bauhaus hittar mán internationals båtfärger mm. till bästa pris. Biltema har billig glasfiber och plast. Annars så tror jag att byggplast och båtprylar är generellt billigast om man ska ha storpack med gelcoat och polyester. / Mårten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla hos byggplast & båtprylar. de har det mesta. Annars är Biltema ett hett tips

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK/Q8 brukar ha bäst priser på bottenfärger, deras ordinarie priser brukar ligga några tior under båttillbehörsaffärernas kampanjpriser!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst muppen

Läste era svar... trevligt! Kom just på att en bekant som skulle bygga trägrejer köpte stavlimmade std-bokhyll-plan på IKEA. Det var tydligen billigare med virke i form av billiga möbler än på byggmarknaden. På IKEA måste väl finnas flera kluriga grejer till bottenpriser, eller? Varför inte en Billy i ruffen ;o)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade på en båt i helgen som var lagad med våtrumsspackel och vävtapeter.... :-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Götebörgarn

Jo visst kan man skämta om de mest underliga byggtekniker :lol: Men, jag håller delvis med. Det finns en hel del saker man vill ha på en båt som det inte finns standarddelar till och då behövs ganska konstiga material ibland. Dom hittar man inte på Watski, SeaSea eller andra vanliga båttillbehörsaffärer. Så visst är det ett problem ibland. Vid min hemmabrygga är det en oldtajmer som gjort ett jättetrevligt fäste till sin original-göstake... ingen skulle kunna tro att det är en gammal rostfri toa-rullehållare som bockats om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...