Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Boat4Fun

Huges annonser förpestar Blocket

Rekommendera Poster

Kan inte låta bli att skriva av mig efter att varenda dag hela sommaren när man skall kolla Blockets båtannonser alltid få långa rader med likadana båtar från Huges Marina i Stockholm, Göteborg, Kalmar m.m. kastat i ansiktet på en. Usch och tvi så förbaskat tjatigt och trist. Det är ungefär lika roligt som att köpa en tidning med sida upp och sida ner med annonser från samma företag. Finns det några andra bra båtannonsforum på nätet där man kan slippa detta? Som det är nu ids man knappt kolla på Blocket mer. Om jag är intresserad av att åka och kolla på båt hos Huges?? Skulle inte tro det....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd fliken Privat då slipper man alla tjatiga företag, vi  har samma problem i Örebroregionen med en omskriven marinfirma. Jag använder alltid Privat för att slippa företagen.

// Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejs

Jag håller med, tycker det ska va någon gräns per annonsör

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt jobbigt med dessa långa rader av annonser, kanske skall man maila till dessa företag och

tala om att man inte är intresserad av deras produkter om de skall hålla på så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skriv -huges i sökfältet så slipper du annonserna som innehåller texten huges 

Håller med om att dessa företag som lägger hela sin annonskapasitet på blocket blir lite jobbiga, men dom utgör säkerligen en stor del av blockets inkomster!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suveränt tips! Har själv retat mig på Huges när jag söker på blocket. Just nu är visserligen bara 9 av 50 träffar Huges (men det är ovanligt lågt)

I blockets regler för annonsering står det Inga dubletter så jag provade att anmäla Huges annonser för regelbrott men det gav inget. Men om flera gör det så kanske blocket får upp ögonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte ens på självaste julafton så slipper man Huges förbaskade terror-annonsering. Det är så man kan kräkas på dem. Jag söker bl.a. efter en båttyp som hör till de fabrikat man säljer och jag vill inte bara söka privat då det ibland kan finnas intressanta båtar även hos båtföretag. Så man måste tänka på att skriva -huges hela tiden för att slippa deras tjat. Men bara att hela tiden knappa in deras namn gör en ju förbannad. Aldrig i h....e att jag skulle köpa en båt av dem!

Nej, nu är det julefrid som gäller - ska inte titta på Blocket mer på flera dagar smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tips i all välmening:

När du gjort din sökning med strängen -huges så sparar du sökningen i dina bokmärken/favoriter :) t ex under namnet båtar Blocket utom Skräp-Huges  så gjorde jag

God Jul alla :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

314 annonser ute just nu på Blocket  ifrån Huges.angry

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det ett skämt eller? Hela det här forumet och prat om fritidsbåtar i sin helhet och det mesta annat vi disktuerar är i Sverige är väl  I-landsproblem? Gillar man inte att diskutera dessa I-landsproblem så finns det säkert internetforum för U-hjälpsorganisationer eller liknande..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med, dock inget större irritationsmoment. Jag kan inte se att dom faktiskt tjänar på att prångla ut samma katalogannonser varenda eviga dag. Någon gång måste dom väl tröttna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...