NicklasE 0 Postad 24 September , 2010 Har en jabsco toa med septitank. Finns en del olika förslag på hur man vinterkonserverar denna, vad rekommenderar ni. Har nu tömt den mm men man kanske ska köra i något så att det står tex något som inte kan frys i mercuratorn mm. Tacksam för förslag, //Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 September , 2010 Jag har en vanlig manuell RM toa och brukar pumpa ut allt vatten och sedan slå i en 3-4 dl matolja och ta några pumptag, har funkat bra för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 September , 2010 Vad är en mercurator? Googlade på ordet och fick en träff - denna tråden. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NicklasE 0 Postad 25 September , 2010 Mercurator är en kvarn som kvarnar ut innehållet i septitanken ut i sjön . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 25 September , 2010 Macerator Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 25 September , 2010 Lossa toppen på pumphuset, där står ca1dl vatten som inte går att få ut på annat sätt. jag pumparigenom några liter glykolvatten samtidigt som jag vörsöker motionera alla kranar för att få in glykol bakom kulorna, franarna får sedan stå halvöppna under vintern. Packningarna i pumpen tar jag loss, tvättar och förvarar i en plastpåse. har funkat utan problem. Vissa rekomenderar spolarvätska, den är dock mycket brandfarlig!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 September , 2010 Besserwisser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser