Gå till innehåll
söndag 09 mars 2025
Florina

Maringuden klarar inte av ett forum på 1095 inlägg

Rekommendera Poster

Svagt att man inte tar kontakt med forum uppläggaren, det är många timmars fritid som ligger bakom.

Jag tycker att det borde kunna klara av det.

Skärpning web ansvarig

Maila mig om svar kan ges!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket dåligt! håller dock inte med florina i sakfrågan som tråden handlar om, men det är underordnat problemet med att en tråd som får många svar inte går att öppna, skärpning MG!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med.
För att admin ska hitta hit, anmäler jag mitt inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vanligtvis på forum delar man upp till ett bestämt antal inlägg per sida och sedan bläddring till önskad sida.

Detta effektiviserar och minskar belastning på servern.

Betydligt bättre än att ständigt behöva uppgradera servern.

(jo jag håller på med webbutveckling också med databaser och en beräkningar)

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm jag är lite trög  men.  allstå  stora trådar stängs helt enkelt  när dom blir för långa?

intressant

.  så dom intressanta  ämnena   som intresserar många människor  stängs .

det är ju inte så bra  . med all denna reklam på denna sida  så borde ju det finnas resurser iaf 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missade du min cool ?

Jag skojade naturligtvis.

Tycker att du kom på  ett bra sätt att uppmärksamma admin på problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha - åhå.
Ja, jag fattade nog inte riktigt smajlin.
Jag kan nog inte ta äran åt metoden att anmäla sina egna inlägg, det har använts i åratal av en hel massa personer. Ett måste, admin orkar nog knappast läsa allt svammel som vi gagghökar skriver på forumet. Är det viktigt så...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att det är positivt att de låter trådarna öppnas med allt på samma sida, det gör att man snabbt kan söka i en tråd utan att behöva sitta och bläddra.

Dessutom blir tråden mer lättöverskådligt. Men de borde kanske trots detta sätta en övre gräns för hur många inlägg som kan visas på en sida. Men det talet borde ligga på runt 500. Fler inlägg än så orkar man ändå inte läsa :)

Men har de verkligen tagit bort tråden? Den måste väl finnas lagrad någonstans..

Kanske starta en namninsamling så att den kommer tillbaka!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet blir ofantliga mängder data som ska plockas ut från databasen och omvandlas till html kod för att sedan skickas till mottagaren. Käkar dessutom massor av minne på servern och med flera samtidiga användare så blir det väldigt tungt.

Ska man sedan ha med massa tungberanterad reklam så håller det inte och sidan kommer att krascha.

Inget man har räknat med att vissa trådare blir så aktiva och växer kraftigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Så är det nog ganska ofta även för de som bara ska ta ett glas vin eller öl innan de drar hemåt i natten. Risken finns att planeringen spårar ur men hjärnan tänker fortfarande att det är ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyckades nu på morgonen öppna tråden Sista roliga helgen 0,2 då servern var lite lägre belastad

Sedan visade den som källa, sparade den på hårddisken och kollade hur stor filen var

3962 kb  Alltså nästan 4 Mb

En jättefil och tar massor av kraft då varje inlägg tillsammans med bilder ligger i en databas och ska plockas fram om sättas ihop som HTML kod och sedan så ska 4 Mb skickas till mottagaren som ska få in en fil på 4 Mb i sin läsare (Internet Explore, Firefox eller dyligt) och ska där berabetas för att visas på skärmen.

Dags att MG inser att detta är fel,

Många surfar med mobiler, minlapptoppar och dyligt och då är det katastrof att köra så stora datamängder vi långsammare överföringar men värst för MG servrar. 

Den här tråden var före detta inlägget 83 kb och då går det snabbt och bra men nästan 4 Mb kan sänka systemen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Matrix  kanske inte nykter så tidigt på söndags morgonen.surprise

Dags för en lag mot datoranvändning över 0,2 promille,

Gäller dock inte mindre bärbara datorer som har lägre hastighet på processor än 2,2 GHzcheeky

;;Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Harry tråden

Jag tror att du nog har skapat den nya tråden !!

Jag vet inte vad som händer med Maringuden och den gamla tråden.

Men hoppas att dom inte gör samma dumhet som aliansen gjorde med SD dvs inte bemöta eller våga ta debatt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som trådskapare kan du väl låsa tråden har jag för mig!?

När den blir lång och tröghanterad så skapa en ny med samma namn plus kanske ordet forts.
Länka till den nya i det sista inlägget, och länka till den gamla i det nya, så borde det väl alltid funka bra att hitta bägge ifall man råkar snubbla över endera tråden.

Bara en fundering
/ Thomas
Edit: Kanske har man bara 7 dagar på sig efter skapandet av trådhuvudet att låsa tråden??

Senast ändrad av Thomas-1 | 27 september 2010 | 07:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...