Gå till innehåll
tisdag 22 april 2025
perra_linden

Utväxling Bravo III

Rekommendera Poster

Vilken utväxling ska jag ha på ett Bravo III till en Sea Ray Sundancer 250 -95 med 5,7 L 260 hk.?Och vilken stigning på propparna?

Mvh.Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har ju inte jag samma båt som du men en liten fingervisning kanske. Jag har en sea ray 230 med bravo 3 och 5,7 260hk, jag har utväxling 2,0 och 26P på båda propparna. Fick även med en uppsättning 20P när båten köptes men dom har jag inte provat utan båten går bra och varvar ut som den ska..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svaret, nu kommer jag lite närmare inköp av ett nytt drev, det var någon som behövde mitt gamla drev (och mitt i natten oxå), jädra tjuvar. Vet att det satt 22P på båda så det kan kanske stämma med 2,0 i utväxling.

/P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick svar från SeaRay i USA (försökte med en handlare i Sverige men dom kunde inte hjälpa mig då den är importerad, märkligt att det ska spela roll......angry)

Se svar:

Mr. Linden, this boat came with the 5.7L Bravo 3 and had a 2.00:1 Drive.
Thanks.

Chris Lovell
Product  Support
Sea Ray Headquarters 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kolla med drev.se dom har väl ganska bra priser på utbytes drev, vet du vad ett nytt bravo3 kostar i usa? kanske skiljer mkt mellan här och där..

För jävligt att inte få ha sina saker ifred, jag monterade på låsmuttrar på mitt drev när min båt införhandlades, och det satt ju ialla fall kvar till jag demonterade det för vinterförvaring tack och lov..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...