rogerhoglund 0 Postad 21 September , 2010 Jag har en tiometersbåt med rak axel. Axeln har en så kallad black jack. Nu i sommar har båten börjat ta in rätt mycket vatten. 30 minuters körning i 14 knop renderar säkert 5 liter vatten i kölsvinet. När jag lyser med ficklampa från genomförningen mot backslaget ser jag hur det rinner från materialet som sitter mellan motorrummet och kölsvinet. (jag vet inte var det är för material men det är ett elastiskt skumgummimaterial som alltså suger åt sig vatten som sedan droppar). Motorrummet är för övrigt helt torrt. Ju snabbare vi kör desto mer rinner det. Jag trodde att det var en otät blackjack som förorsakade detta men på båtmeken säger man att det inte kan vara vatteninträngning under gång. Samtidigt har jag hört andra som har haft vatten som skruvat sig upp från black-jack under körning. Jag kan inte se med blotta ögat att det kommer upp vatten längs med axeln vid black-jack utan jag kan bara se droppandet lite längre fram alltså. Tips -råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser