Gäst kjell Postad 22 September , 2004 Hej. är det någon som vet om man kan använda motordelar mellan Volvo Penta MD2 och MD2A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pronic 0 Postad 26 September , 2004 HEJ! Mig veterligen finns md2:an i två versioner A och B, A varianten är på runt 18hk och B varianten på 23hk , beror ju på var för delar du hade tänkt använda men ryktesvägen har jag hört att A modellen är i princip samma som B , förutom att godstjockleken i cylinderväggar och kylkanaler skall vara klenare på A. MD11 och MD2B har ju också många delar som är samma, cylindrar, spridare, generatorer (MD11C vet jag hade en modell som var något kraftigare än MD2:ans standardgenerator) bränslepumpar, startmotorer etc , är identiska. Kan ju vara bra att tänka på att md11 är samma maskin som md2 , skillnaden är bara årtalen dom byggdes. MD2 byggdes fram till och med 1977/78 , sedan byttes namnet ut till MD11. /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser