Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025
Doktorn

det BLEV en Eagle IntelliMap 642C, tack vare,

Rekommendera Poster

JimmyJ(Löjtnant), som svarade upplysande på min fråga, samt jan_af_lisoe(Konteramiral) som  redan 2008 talade sig varm och senare berättade att han haft god erfarenhet ! Dessutom vill jag också tacka spaceas(Fänrik) som köpte en Eagle in en annan frågekedja samt förespråkarna,

Luffarn(Flottiljamiral) som inhandlade en  för 1 år sedan och slutligen en äkta landkrabba  kungcocos från i år.

Utan er och era erfarenheter hade valet blivit något annat! Köpte den ifredags av Erlandssons Brygga i Solna för 2.995 kr  sjökort för 1.490kr !! Känns utomordentligt inspirerande efter att ha läst era erfarenheter, samt att det inte är en ny produktnför året , utan precis som pappers sjökorten, en beprövad modell som varit med ett tag! Det är sådant här som lyfter ett forum, ovärderlig hjälp från erfarna personer, vänner på sjön. Inte några 'tester' eller försäljarsnack utan äkta vara i era kommentarer!

Återkommer efter jag fått egen erfarenhet nästa år, monterar knappast in den nu, även om jag är sugen...jo, jg gör nog det ändå, ännu är det en månasd kvar! Inte sant?!

Tack alla mina nya vänner

Doc

post-10016341-1394236513,1988_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte också en Eagle IntelliMap 642C förra veckan. Det blev dock ett kort med större område då det lilla kortet inte helt täckte mitt normala seglingsområde.

Egentligen var det kompromiss inför höstens seglatser. Vet inte riktigt hur jag vill ha det. Seglat under många år med digitalt sjökort på datorn, men  i den nya båten är det svårt att se datorn från den utvändiga styrplatsen. Dessutom blir man bortskämd av att fusknavigera.

Kommer att installera den snarast.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tommy,

kul med en  Eagle IntelliMap 642C  ägare till! Vi har ju tur som har erfarna seglare att vända oss till när vi får problem! Lite fusknavigering är det ju, men å andra sidan har jag ju haft autopiloter i evighet och skulle inte kunna tänka mig att vara utan, allra helst som jag seglar 'single handed'. Samma sak blir det förmodligen med GPS, den blir nog en naturlig del av båten också, även om papperskortet fortfarande kommer vara först till hands.

Jag är mest nyfiken på mer mörkersegling och segling i nedsatt sikt.

Segla väl!

Doktorn

post-10016341-1394236513,3178_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jajja då kan jag iallafall med din plotter på vinterseglingen. Har ju en sån i trollingbåten (tyvärr)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...