Klasagasa 0 Postad 20 September , 2010 Som topic lyder på en 2003 års modell 2-t Tohatsu 25 hk med reglagebox och lång rigg. Börjar ledsna på att rycka upp motorn för hand. Allra helst om man behöver puttra över grunda partier där grundkörningsläget behövs. Frågorna är nu om det går överhuvudtaget och vad detta kan tänkas gå loss på? Mvh, Klas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas81 0 Postad 21 September , 2010 Allt går, jag har byggt om min Mercury 25hk -02 till elektrisk tilt. Jag hade turen att hitta ett komplett motor fäste från en Mercury 25hk -08 4-takt med tilt. Det passade ju inte, men efter några timmar i svarven ock fräsen gick det bra Om din motor finns med tilt original så borde det va lättast att försöka få tag i en skrotad sådan. Ett annat bra allternativ är en tilt från CMC. Sök på blocket på CMC. inte jätte billigt men helt klart lättast. finns en för motorer upp till 35 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasagasa 0 Postad 2 Oktober , 2010 Hallå och tack för ditt svar! Det borde finnas till dessa modeller som tillval, men har inte forskat. Jag är nog inte händig nog att fixa detta själv utan hade nog sett att det fanns att köpa original och eftermontera. Men ska forska vidare lite till. Någon som vet om det finns kit att köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser