Fantino 1 Postad 20 September , 2010 En spännande förra vecka, den gamla båten såld och levererad samt den nya båten levererad och sjösatt. Efter månader av att åka runt och titta på olika båtar så föll valet på Grandezza 31 OC Nu gäller det att ta på vara varenda dag som är kvar av säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 20 September , 2010 Grattis! Vi köpte vår nuvarande båt för två år sedan nästan exakt (leverans 25 september), så jag minns tydligt känslan av att nu ska vi passa på. Hoppas att ni också har dieselvärmare, en fantastisk uppfinning. Vi tog inte upp båten förrän 30 oktober (när försäkringen slutade gälla). Jag har tittat lite på Grandezza 31 OC eftersom det är en större variant av vår Aquador 26HT, eller ännu mer en förstorad 28HT. Det jag främst är fundersam kring är hur det fungerar i praktiken att ha kök både uppe och nere -- berätta gärna mer om båten när ni legat ute med den några nätter. PS: Kom ihåg att byta ut din gamla Falcon 26 i bilden bredvid dina inlägg här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 26 September , 2010 Nu har vi ägt och nyttjat båten i drygt en vecka, men 5 nätter ombord. Hitills lever den upp till alla förväntningar. Går otroligt tyst och mjukt i sjön (har i och för sig inte testat den i grov sjö ännu) Innan vi bestämde oss för denna modell titta vi även på en Aquador 28 HT, men eftersom det är ungefär samma pengar så känns det som om man får mycket mer båt för pengarna med en Grandezza. Det är liknande planlösning, men allt är lite större i Grandezzan, framförallt köket att det är även en wet bar Och ja, det finns en dieselvärmare, en Wallas 40D så vi behöver inte frysa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 26 September , 2010 Obs! Jonas, att jag har bytt bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser