sethakan 0 Postad 19 September , 2010 Jag skall snygga till en motor, delar skall tas bort, blästras och målas. Men hur gör jag med själva motorn, blästrar man den är det väl stor chans att man blåser in sand på fel ställen och gör sönder packningar etc, eller!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anastidis 0 Postad 20 September , 2010 Det enda jag vet är att blästa ALDRIG en motor. ofrånkomligt letar sig något litet sankorn in där man inte vill ha det. Nålhammare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 20 September , 2010 Slipa med roterande stålborste till borrmaskin. -Funkade för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 20 September , 2010 Om du nu promt ska blästra så är det kokosnöt skals media som gäller......men du måste ändå få bort de mesta av det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 20 September , 2010 Som det har skrivits stålborste tar det mesta .Men om du kan få tag på stark kausticsoda som penslas på sen stark högtrycksspruta med roterande munstycke då lossnar det mesta.Vet inte om det går få tag på så stark kaustic iland ,vi har över 40% ute o den tar det mesta.Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser