jesper1195 0 Postad 19 September , 2010 Hej! Jag har en zodiac futura som legat i vid västkusten och nu har ja flyttat den till vänern, men den har så mycket havstulpaner under skrovet och vet inte hur man får bort dem. Jag har använt schampo med, borste, svamp och en grövre svamp som e lite sträv. Men inget fungerar, någon som vet vad man kan våga sig på för att göra rent när det gäller gummibåt? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bakerman 0 Postad 20 September , 2010 Hej. Havstulpaner är ett gissel på västkusten. Jag brukar ta en plastskrapa som du har till bilen för att skrapa bort frosten på rutorna när det är kallt för att ta bort det värsta skrovliga. När det är klart tar du en svamp av lite grövre sprt, köp en som du har till insekter på bilrutorna t.e.x. Sedan är det bara att skrapa för kung och fosterland. Du kommer att få hålla på en stund men det är värt besväret. Lycka till /Bakerman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tcrona 0 Postad 20 September , 2010 Efter att ha skrapat med plastskrapa tar du VIM/JIF och skrubbar vidare. Blir oftast bra. Jag har ett år provat en fransk gummibåtsbottenfärg köpt i Tyskland, den fungerade inte alls. Grundregel för gummibåtshantering där jag bor utanför Göteborg. Du måste ta upp den och tvätta var 3:e vecka annars växer den igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser