Botved 94 Postad 18 September , 2010 Ni som åker med 40-motor. Vilken olja använder ni? Min tanke är inte att starta ännu en oljetråd med massor av argument för och emot. Jag söker bara lite input för att få alternativ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornet 0 Postad 18 September , 2010 Jag har Mobil Delvac MX 15W-40 i min TMD40. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan65 0 Postad 18 September , 2010 Jag använder Volvo original för dieselmotorer. Jag vet inte om det är det mest ekonomiska, men det fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gyttjedykaren 1 Postad 18 September , 2010 Jag har åkt dom senaste åren på en olja fråm Valvoline. Mins inte vad det är för namn på den. Men det som har gjort att jag valt den är att jag kunnat köpa den på storpack (25l) vilket gjot att priset sjunkit enormt. En 25l räcker till 2 oljebyten plus en slatt som får gå i div småmotorer typ, gamla gräsklipparen som vägrar gå sönder trots krafig misshandel. Jag har hitills betalat mindre för en 25l dunk med olja än vad olja för ett byte kostar hoss lokala marinhandlaren. Så mitt tips. Köp en bra olja på storpack. Lagra det som inte går åt på rätt sätt så så räcker den till flera byten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornet 0 Postad 19 September , 2010 Håller med, jag köper 20l dunk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser