fippe1 3 Postad 18 September , 2010 Jag har en Aq115 med en Solex den modellen som luftskruven har en fjäder på sig. Nu till mitt problem, den vill inte gå på varvtal mellan 800 och 2000rpm. över 2000 så går den som en klocka och på tomgång så går den lite halvruttet men den håller sig vid liv iaf. vid pumpgas så går den men vi mjuk gas så låter det som den bara suger luft. axpumpen fungerar som den ska, har haft isär förgasaren 3ggr och gjort rent utan något annat resultat än att den blivit renare. har sökt här på forumet och på alla möjliga andra forum utan att hitta något som stämmer överens med mitt problem. idag hade jag iaf lite framgång i mitt letande efter fel. när jag håller för hålet som pilen pekar på så går den som en dröm på tomgång och allt över det. men jag mistänker att man inte ska behöva ha en tejpbit där. vad har detta hål för funktion. det ska även tilläggas att jag har justerat tänning brytare haft isär fördelaren och gjort rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 19 September , 2010 Hm ser ut som att förgasaren ser ut som den jag har ,ska till båten i morrn så då kan jag kolla lite kanske ta nått kort.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 553 Postad 24 September , 2010 Har du kollat packningen mellan spjällhus och förgasarhuset. Det skulle kunna vara en luftläcka där. Det finns även Bypasshål precis ovanför gasspjället, som kan vara igensatta, men det skulle inte påverka tomgången, utan bara övergången mellan tomgångssystemet och högfartssystemet. Hålet i locket är ett kalibrerat hål för tomgångsluften. Om man byter lock, måste man se till att få rätt. Locken till andra motorer, till exempel AQ170, ser precis likadant ut, förutom storleken på detta hål, som är större. Om man monterar ett sånt, kommer motorn att få för lite bränsle på tomgång. Senast ändrad av Rollen | 24 september 2010 | 16:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser