Thomas-1 311 Postad 20 September , 2010 Verkar tyvärr som att just denna annons inte är nåt tillfälligt undantag, klickar man i annonsrutan kan man se att (här) t.o.m. den irriterande platsen mellan inlägg redan är uthyrd/såld. Det företag som köpt själva annonsutrymmet bestämmer innehållet framgent, vad jag begriper. (Eftersom denna sajt redan är fyllt på sidorna så hamnar ju nypåfundet automatiskt i nyskapat utrymme emellan inläggen.) Kan iofs förstå att reklamen ger admin inkomster, och att sajten inte drivs av välgörenhet. Men nånstans går väl en ändå en gräns för vinstuttaget? För netto-driftkostnaden handlar väl mest om minnesutrymme och tekniksupport antar jag? För mig är själva idén att splittra sajt-inläggen befängd, där går fanimej gränsen. Nu är jag kanske överkänslig och kommer att vänja mig? Admin styr naturligtvis efter ägarnas vinstkrav och provar olika lösningar, frågar sig vilka värden som bör prioriteras. Besöksfrekvens gentemot annonsplats-intäkter relativt den låga kostnaden för själva driften av sajten, såna saker? Nå, internet är ju full av forumsajter så maringuiden är ju inte skriven i sten som förstahandsval. Vi båtintresserade kan ju alltid byta till nån mindre girig sajt efterhand. Växer antagligen då och köps antagligen sen av nån firma som vill tälja guld, men då byter vi väl bara forum igen? För vi är ju många som kan lägga ut länkar till nya sajter ... Låt inte maringuidens etablerade samlingspunkt för båtintresserade gå under av girighet, tag alltså snarast bort reklamen emellan inläggen!! Tycker jag, och kanske nån mer? Rapporterar själv inlägget för att ge admin chansen att kommentera/rätta ev missförstånd. All reklam är ju f.ö. inte per definition irriterande, åtminstone inte första gången, så kanske kunde nån sorts kvittensfunktion typ har läst&begripit reklambudskapet och undanber mig tjatiga upprepningar införas?? (Blir ju f.ö. iögonenfallande plats över i sajt-marginalen för nyheter ifall man själv tillåts rensa.) / Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 20 September , 2010 Att sätta reklamen på ett så störande ställe som mellan inläggen resulterar ju i att ännu fler installerar reklamblockerare så man slipper se den vilket ju då motverkar syftet med reklamen. Rätt nivå på reklam är bra, när det blir för mycket ser man till att blockera. JAg tror MG skuter sig lite i foten på det viset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 20 September , 2010 Det enda stället som det är inlagt på, och kommer vara, är mellan trådhuvudet och svaren på tråden. Men som sagt vi tar detta under övervägande och ser på lösningen. Kostnaderna är inte så hemskt stora för driften men det är ett antal 100 tusen per år. Så intäkter behövs. Vi är medvetna om att forumet är en viktig del och att det kanske inte är en jättebra placering. Men vi tar det under övervägande och på allvar. //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westgard 0 Postad 21 September , 2010 Förnedringskassan ut ur Maringuiden,Båt nyttig reklam i all ära men inte från FK...mvh. H.Westgard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser