Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
ljunghall

Tips på hur man skaffar kustskepparintyg?

Rekommendera Poster

Jag är i färd med att bli med båt och tänkte att det väl är lika bra att lära sig hur man använder den. Har ni några förslag på bra utbildningar för detta? Gärna på webben.

Jag är i färd med att bli med båt

Senast ändrad av ljunghall | 14 september 2010 | 20:06

Senast ändrad av ljunghall | 14 september 2010 | 20:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle rekomendera en kurs där man träffar riktiga meniskor, det ger så mycket mer att dela med sig av varandras erfarenheter.

Kolla om inte Komvux kör någon utbildning.

Själv gick jag Fartygsbefäl VIII mins inte hur många poeng kursen var på, men den var gratis (utom studiematerialet) och man fick både kustskäppare, vhf och radar utbildning samt mycket mer. En kväll i veckan under en termin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor så till att det är svårt att åka iväg på kurser om kvällarna. Men annars är det trevligt och nyttigt förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick nyss en kurs på e-navigation.se i fördelsedagspresent. Teorin verkar ju inte alltför svår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För kustskepparen (vid prövotillfället) krävs ett förarintyg som är minst en månad gammal, samt intyg om båtpraktik eller motsvarande.

Finns ju kombinerade kurser etc. Bl.a. Folkuniversitetet, Medborgarskolan, m.fl.

Finns säkert någon distanskurs också. Eller läs själv, kolla in fritidsskepparen.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...