KaptenStyrman 0 Postad 21 September , 2004 Jag har ett egendomligt problem med min Albin 57. Båten tar in vatten när den ligger i hamn, vid segling är det inte märkbart. När vi sjösatte i våras märktes inga skador på skrovet mer än det som en tidigare ägare lagat. (nån spricka intill fällkölen.) Det är heller inte läckage från däcket, eftersom det kommer in lika mycket vatten oavsett om det regnar eller inte. Har läst om läckage genom költrumman,men det är ju vid segling och inte när båten ligger i hamn väl? Någon som känner till om liknande problem? Har inte grundstött själv! :cry: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 22 September , 2004 Lägg ut toapapper i båten så ser du varifrån det läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenStyrman 0 Postad 22 September , 2004 Jo jag har funderat på att lägga ut papper. Men det är med all sannolikhet underifrån som läckan kommer och då vet jag inte hur jag ska kunna komma åt att placera ut papper om du förstår vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 24 September , 2004 Placera ut pappren kring de områden du tror att läckan är, dvs kring genomföringar av olika slag. Då ser du enkelt var det läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kaptenstyrman Postad 24 September , 2004 Sk a prova det..... hoppas få läge för det i helgen. ///Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenStyrman 0 Postad 27 Oktober , 2004 Nu ligger båten på land och läckan är lokaliserad. En gammal skada som lagats av en tidigare ägare intill költrumman har gått upp. Nu återstår bara att åtgärda det till vårkanten. Hur man nu gör...... :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fagelbla 0 Postad 28 Oktober , 2004 Hej! Hade jag haft liknande problem hade jag nog tagit in en besiktningsman att titta på skadorna för att få en objektiv bild av dess omfattning. Sen blir kanske nästa steg att ta in offerter från fackmännen om du inte är otroligt kunnig och händig själv förstås! Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenStyrman 0 Postad 28 Oktober , 2004 japp, jag har haft sånna tankar, att föröka få en kunnig bedömmare att se på skadan. Om det blir just en besiktningsman eller annan får vi se. Får jag sedan veta vad och hur jag ska göra så tror jag nog att det ska gå att åtgärda på egen hand. Tummen sitter där den ska nämligen. =) Tack! :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst tummeliten Postad 28 Oktober , 2004 Mitt i handen?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser