Gäst Jonny Andersson Postad 21 September , 2004 Hej. Jag är ute efter en Maxi 68, och vad jag förstått så har senare modeller av 68:an en djupare sittbrunn. Min fråga är, när går gränsen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johannes_S 1 Postad 22 September , 2004 Jag har inte svaret på din fråga men om du inte redan besämt dig till hundra procent för en Maxi 68 så skulle jag vilja tipsa om att titta på Ohlson 22 som ett alternativ. Du får en båt med i stort sett samma mått som seglar betydligt bättre till ett ganska mycket lägre pris. Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 22 September , 2004 Kolla www.maxisidorna.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenryB 0 Postad 24 September , 2004 Jag tror att det är tvärtom. Senare årgång har en grundare sittbrunn. Detta för att se över ruffen. Jag tror också att det skedde när dom bytte till Selden-mast, dvs den aluminiumfärgade masten, mm. Nybliven ägare i år. HenryB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tassen 0 Postad 7 Oktober , 2004 Det är precis som Henry skriver!Gäller från 1978! Har en maxi 68 , har haft ett antal båtar genom åren men aldrig varit så nöjd så med min maxi 68. En stor båt i liten förpackning o inte alls så dålig seglare som ryktet ibland förtäljer, samt ojoj vilka utrymmen för sin storlek under däck!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winona 0 Postad 8 Oktober , 2004 Tittade också på en 68 men valde en 77 istället och det ångra jag inte idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tassen 0 Postad 9 Oktober , 2004 Har också haft en 77 o fann stort nöje med den. Däremot finner jag 68 större konstigt nog framförallt i förpiken. Samt 77 stampar mera i sjön. Men båda dock prisvärda och rymliga båtar. Men nog är 68 ngt snyggare om man kan tala om snygga när det gäller maxibåtarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tassen 0 Postad 9 Oktober , 2004 Fast Wionnna din var snygg;-) har nämligen röda stripes som min 68 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
todde 0 Postad 15 April , 2005 Visst kan väl Maxi-båtar vara snygga... De har i alla fall inre skönhet och framförallt storhet ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser