Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Blubb

Bottenfärgstjat

Rekommendera Poster

Jag målade i våras styrbordsidan med International cruiser och den var smidig att rolla och dryg...

Sedan målade jag babordsidan med Biltemas bottenfärg och det krävdes mycket mer färg och den var betydligt smetigare...

Jag sjösatte tidigt i mars hade båten uppe en vecka runt midsommar för motorbyte sen plockade upp den för säsongen förra helgen...

Jag kan inte se någon skillnad i påväxten mellan sb och bb så min erfarenhet blir att jag väljer den färg som är lättast att applicera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Betänk också att solen gör att beväxningen blir mer på den sidan som vätter mot solen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glömde nämna att jag håller till på ostkusten så jag klarar mig bättre än dom på västkusten...

Det där med solen har jag inte reflekterat över och därför vet jag inte hur den ligger i hamnen, men sol har vi ju haft rejält av i sommar...

Det blir att lägga till ytterligare en parameter nästa säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ostkusten är nära 100 mil lång, och det skiljer fruktansvärt i beväxning mellan olika orter. En mörk färg fungerar bättre än en ljus, vilken kulör var det du använde?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag glömde skriva att kulören är svart...

Egentligen borde ju alla måla med svart om det är bättre och eftersom färgen är under ytan så syns den ju väldigt lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...