Blubb 0 Postad 11 September , 2010 Jag målade i våras styrbordsidan med International cruiser och den var smidig att rolla och dryg... Sedan målade jag babordsidan med Biltemas bottenfärg och det krävdes mycket mer färg och den var betydligt smetigare... Jag sjösatte tidigt i mars hade båten uppe en vecka runt midsommar för motorbyte sen plockade upp den för säsongen förra helgen... Jag kan inte se någon skillnad i påväxten mellan sb och bb så min erfarenhet blir att jag väljer den färg som är lättast att applicera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 11 September , 2010 Var ligger båten, och vilken kulör användes? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 11 September , 2010 Betänk också att solen gör att beväxningen blir mer på den sidan som vätter mot solen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blubb 0 Postad 11 September , 2010 Glömde nämna att jag håller till på ostkusten så jag klarar mig bättre än dom på västkusten... Det där med solen har jag inte reflekterat över och därför vet jag inte hur den ligger i hamnen, men sol har vi ju haft rejält av i sommar... Det blir att lägga till ytterligare en parameter nästa säsong. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 11 September , 2010 Ostkusten är nära 100 mil lång, och det skiljer fruktansvärt i beväxning mellan olika orter. En mörk färg fungerar bättre än en ljus, vilken kulör var det du använde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blubb 0 Postad 11 September , 2010 Jo jag glömde skriva att kulören är svart... Egentligen borde ju alla måla med svart om det är bättre och eftersom färgen är under ytan så syns den ju väldigt lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser