cirtap 1 Postad 9 September , 2010 Hej Har märkt några ggr att vid zoomning - av kartbilden så tappar kartan sin ursprungliga kartbild och blir otydbar. Men ruttstrecken verkar sitta kvar på rätta ställen.Stänger jag av o startar på nytt så kommer kartbilden tillbaka som man vill se den för att kuna lita på den. Vad kan det vara som förstör bilden eller är det kortrelaterat ? Har ett Navionics kort 44XG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maskinchef 0 Postad 9 September , 2010 Har själv en HDS 5 i båten som fungerar jätte bra. Har du garanti kvar på den borde du gå tillbaka med den till återförsäljare. Den ska ju bara fungera. Kolla oxå inställningar enligt manualen, kan vara du har tryckt in nån parameter som inte borde vara där. Verkar dock lite troligt om den fungerar efter du startar om den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 September , 2010 Efter att ha laddat ner nya mjukvaran i våras har jag också fått problem med grafiken, fast i mitt fall är det meny texterna som blir otydbara (hade inga sådana besvär förra sommaren) Har dock inte kollat om det finns någon nyare mjukvara att ladda ner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 September , 2010 Finns en ny mjukvara från någon gång i sommar (3.5) testa att installera den och se om problemet försvinner! För att installera: Gå till http://www.lowrance.com/Downloads/Product-Software-Updates/HDS-3-software-version-and-demonstration-files/ Och ladda ner filen till ett tomt minnes kort (minst 250Mb) Stäng av plottern och ta ut kortet med kartfiler, sätt i kortet med uppdateringen och starta enheten. Följ instruktionerna på skärmen! Hoppas det löser problemen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser