jofa66 0 Postad 8 September , 2010 hej alla kunniga Jag funderar på att köpa en ryds 23 wa med diesel. Men det verkar var väldigt svårt att få provköra en sådan. Jag tror att det blir en med 170 hk. jag har provkört med bensin på 220hk. Jag skulle vilja veta hur mycket slöare den blir med dieseln, toppfart och förbrukning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 8 September , 2010 Varför vill du köpa med diesel, ok visst det är bättre på många sätt men är det värt typ 100-150.000 kr mer i pris? Man får ganska mycket bränsle för de pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jofa66 0 Postad 8 September , 2010 hej Jag vet att man får mycket bensin för dom pengarna men jag kanske kan tanka lite billigare diesel. Sen blir det lite längre mellan tankningarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 8 September , 2010 Om du skall köpa nytt från en handlare så är det väl bara att gå in å säga. jag tänkte handla en båt för 600.000 av dig, men jag vill provköra en med den motorn jag vill ha innan affär, annars blir det inte av. Har han inte någon själv eller kan fixa fram någon så får han väl ringa någon firma som har å fråga om han kan köpa en provkörning av dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser