Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Terrafobica

Så har man då haft sitt första toastopp, urk!

Rekommendera Poster

Jag som i flera trådar förespråkat cellstoff, har på senare tid övergått till det enligt PB,s test bästa pappret, lambi.  Enligt PB så var båthandlarnas Aqua soft sämst och vanliga Lambi bäst.  Nu går jag tillbaka till cellstoffen igen, för fy vliken gegga det var i tanken. Det var alltså tvärstopp.  Tanken var full ända upp i topp och därmed gick inte heller inspektionsluckan att öppna.  Men efter mycket besvär så var nivån på dyngan nere så att luckan gick att öppna, när den väl var öppen så gick det att manuellt via en separat länspump få ut så pass mycket att det sedan gick att peta med en vajer ner mot utloppet, och till sist lossnade det efter att ha geggat runt i skit upp till halva överarmen.

Så en varning!  Lägg torkpappret i en separat papperskorg/plastpåse, det tänker jag göra även om det inte heller är den optimala lösningen, men det jag precis varit med om vill ni inte vara i närheten av, jag lovar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

En bekant hade precis samma problem nu i sommar med en igensatt bordsgenomföring där fel papper hade använts. Han låg på alla fyra med skit upp till armbågarna.

Nu i vinter byter jag min egen toa till en elektrisk med kvarn, vilket minimerar risken för stopp då kvarnen tar hand om alla proppar och gör en fin smet från början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer helt, efter att behövt rensa den förb-e manuella toan ett oräkneligt antal ggr.Skrikandes så bytte jag också till en elektrisk med kvarn (billigare än en manuell)- inte ett stopp på 2 årSkrattande fast vi har en tonårsdotter som ALLTID använder en otrolig mängd papper vid varje toabesök.

Ps. använder ICA-s toapapper-mycket billigare än Lambi- Ds.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kört Euroshoppers på bal hela sommaren och inte haft något problem. Har manuell spolning men elektrisk tömning med kvarn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte haft detta problem, men funderar ändå på att gå över till att inte spola ner pappret, eftersom detta inte får hända...skulle inte klara av att gräva i septitanken, man kan väl kasta pappret i hundpåsar...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja inte var det någon höjdare och ändå är man yrkesskadad med mer än 30 år i vården.  Papper hör nog inte hemma i en båttoalett, eldriven eller ej.  Har googlat massor och fått lära en del, t.ex. att om toan inte används på ett tag så sedimenterar pappret och bildar ett alldeles förträffligt lock som effektivt tätar varje hålighet.  Och visst är det som du säger Wästis, hur svårt kan det vara att lägga pappret i en för ändamålet avsedd behållare med en plastpåse inuti.  Bodde i Spanien för ett antal år sedan och där var det vanligt att man gjorde så eftersom avloppssystemen då var väldigt smala.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...